zondag 3 december 2017

House for Sale



Na ruim 20 jaar vol plezier gewoond en geleefd te hebben in ons heerlijke huisje aan de dijk, is het nu tijd geworden om onze droom waar te maken: wonen en werken combineren in een fantastisch huis met winkel er naast


 Met een brok in mijn keel, sentimentele muts die ik ben, denk ik terug aan de tijd die we in dit huis en dit dorp gewoond hebben, een plekje waar de kinderen kind konden zijn, konden ravotten, 's zomers gingen zwemmen bij de brug, waar ze met het bootje zo het Amstelmeer op konden varen op zoek naar avontuur, waar ze lekker met het brommertje konden crossen op het grasveld, waar dat allemaal nog kon, een dorp waar niemand loopt te zeuren, iedereen elkaar in zijn waarde laat, waar de buren een ongemerkte oppas zijn (we hadden er eentje die nog weleens de weide wereld wilde gaan verkennen), geen bemoeienis maar wel een fijn gevoel dat ze er zijn als het nodig is


 Een huisje waar ik me helemaal thuis en veilig voel, genoeg ruimte, maar toch lekker knus, waar we in de loop de jaren heel wat uurtjes ingestoken hebben om het 
"ons" te maken, waarvan de muren al heel wat kleurtjes gezien hebben, waar 's winters de kachel lekker brandt, waar ik na een dag werken kan relaxen op de bank, echt mijn paradijsje op aarde!


Een tuin waarin we alle ruimte hebben, heerlijk voor de hondjes maar ook voor onszelf, waar een schommel, glijbaan en trampoline hebben gestaan, waar we heerlijk genieten van zwoele zomeravonden, dat het zo stil is in het buurtje dat we ons alleen op de wereld wanen


Een dorp waarvan ik elke keer als ik het binnenrijd en de jachthaven zie, straks weer in het donker met alle lichtjes aan, het vakantiegevoel krijg. Waar je heerlijk kunt eten bij het plaatselijke restaurant, waar paardenliefhebbers hun hart op kunnen halen bij de manege, waar je je bootje op loopafstand kunt aanleggen, waar je zalig kunt uitwaaien op de dijk met of zonder hondjes, waar je zo de polder in kunt lopen om een stevige wandeling te maken, waar je met de auto op slechts 5 minuutjes afstand bent van Anna Paulowna... kon ik het plekje maar meenemen!


 Wil je ons huis helemaal bekijken? Ga dan naar Funda! *klik*


Nog een fijne zondag allemaal!

Elly

3 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is afscheid van deze plek te nemen, maar een nieuwe (mooie) fase breekt aan. Heel veel succes met de verkoop van het huis en start van jullie nieuwe begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig huis, maar het nieuwe huis zal zeker ook erg mooi zijn, anders vertrek je hier niet. Heel veel succes met de verkoop!

    BeantwoordenVerwijderen